A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 utas rendszerek
Vannak nekem is 599-ek. Kellett nekik "pici" idő, hogy fitogtassák mit tudnak.
Válaszol
Elve nehéz ügy egy meglévő, adott dobozba új hangszórót telepíteni.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Egy újabb merész elhatározásra jutottam.
Mégpedig megépíteném az EVO50-es frontokat eredeti mélyekkel a következők szerint.Ime
A kérdésem az lenne,volna e jelentkező,aki legyártaná nekem(x összegért)a linkelt evo50 es hangváltóját és tervezne hozzá valamilyen közép és magas sugárzót..
Esetleg vt közép és magas nemtom szóba jöhet e?
Válaszol
Az eredeti váltótervek csak az eredeti dobozban, eredeti hangszórókkal működnek úgy, ahogy azt eltervezték. Minden más esetben az egészet újra kell kezdeni.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
És te válasz ilyen újra tervezést?
pontosabb "vállalsz"
Válaszol
Nem, sajnos idő hiányában nem tudok ilyet vállalni.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
shalafi66!
Segíts még abban légyszíves.
Megpróbálkozom a fentebb linkelt EVO40 megépítésében,immár eredeti hangszórókkal,viszont a hangváltójával kapcsolatban,egyik kérdésem lenne,hogy a gyári rajznál,a mély tekercse 6mH/1.2 huzallal,viszont a vt-nél ugyan ez csak 1mm-essel van,ez lehet e gond?
A másik dolog pedig,a magas tekercse 0.15mH-ban van megadva,ami 150uH vagy 1500uH-t jelent?
Válaszol
0,15mH az 150uH. A nagy tekercsnél a 0,2 eltérés még valószínűleg nagy bajt nem okoz terhelhetőségben. De mivel az eredeti rajzon a tekercsekhez nincs megadva DC ellenállás, így nem lehet biztosat mondani.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Értem..köszi
Válaszol
Elméletileg, ha nem mondok nagy marhaságot, akkor az 1mm és az 1,2mm közötti 20% átmérőkülönbség 44% keresztmetszeti különbséget jelent az 1mm-hez képest. Szóval az 1,2mm ellenállása kb 70%-a az 1mm-esnek. Az meg, hogy kb 1ohm helyett 0,7ohm nem tudom mennyit számít.
Válaszol
Shalafi,

arra jutottam, hogy megmentem a 3 utas dobozt és megpróbálom összelőni rendesen az aktív hangváltóval a HA31, HB13 és HG2.5 kombinációt. Elkezdtem összerakni a mikrofont is mérésekhez, azzal szeretném majd tesztelni az eredményt.

Az lenne a kérdésem, hogy te milyen frekvenciákat javasolsz a váltáshoz? Nekem anno az alábbiak jöttek be: 750 Hz és 4 kHz körül volt. A mély kicsit ki volt emelve, a magas pedig kicsit elnyomva. HG 2.5 helyett egyébként tudsz valamit ajánlani? Vagy érdemes lenne a módosítani? Olvasgattam, hogy volt akinek sikerült a hangját szebbé tenni...

Off: a következő hangfalnál pedig ki fogom használni, hogy a HA31-et csak alacsony frekvencián hajtsam, véletlenül se több száz Hz-ig. Ott is aktív váltó lesz, de már negyedrendű Linkwitz-Riley Smile
lehagytam, hogy a közepet is ki kellett emelnem anno, de a mélyet jobban kiemeltem - hogy erőteljesebb legyen mert nagyon tetszett az erőteljes basszus
nagyon kíváncsi leszek majd a mérésekre, hogy lássam mi jött be anno. Most, hogy hangváltó és a végfok is passzentos (nem búg, súg, zörög stb) komoly elvárásaim vannak ha szépen be lesznek állítva a váltások Smile
Válaszol
Sziasztok!

Van egy házi készítésű, ősrégi 3 utas hangdoboz párom, amit szeretnék normálisan bedobozolni.
A hangja nagyon tetszik, különösen a szép, részletező középtartománya, ezért inkább bedobozolom normálisan, minthogy másikat vegyek.
A mélyeit egy kicsit keveselltem mindig, de reményeim szerint a tervezett reflex doboz megoldja majd ezt a problémát.
A méreteket a Unibox programmal terveztem meg, gondolom, kiindulásnak ez jó.
Azt szeretném kérdezni, hogy a reflex csöveket hová tervezzem a dobozba, előre, vagy hátra? Ezzel kapcsolatban a Unibox nem ad támpontot, pedig gondolom, nem mindegy, hová kerül...
Keresgéltem a neten is, de nem sok találat volt, nem találtam erre választ.

Ha előre kerül, akkor a mély hangszóró membránjának befelé mozdulásakor fog kifelé mozdulni a reflex csőben a levegő, ami pont ellenfázisban van a membrán mozgásával. Ez nem gond?
Akinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, örülnék neki nagyon, ha megosztaná velem.
Válaszol
A programok, akár unibox, akár más, jól működnek, de nem ezen múlik, hogy a kész doboz jó lesz-e, mert egyik program sem tudja kiszámítani a hangszóróknak megfelelő térfogatot-hangolást, csak beépített függvények alapján ajánlásokat adnak, és segítséget, mert felrajzolják a doboz+hangszóró várható kisjelű viselkedését. De ez még kevés.

A reflexcső, ahol lényeges nem szól ellenfázisban, hangfrekvencián másképp (egész rendszerként) működik a b-reflex doboz, nem úgy, mint amikor pl. kézzel nyomkodod (0-1Hz). Smile Az egyenáramú viselkedésből nem sokat lehet következtetni arra, hogy mi történik mélytartományban, hallható frekvencián.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Egy rugóból és egy tömegből álló lengőrendszernél rezonanciafrekvencián a tömeg kitérése pontosan 90 fok fáziskésésben van a gerjesztő erőhöz képest. Ez igaz a membránra is és a csőben hintázó légtömegre is.
A doboz hangolási frekvenciáján már van a membránnak is fáziskésése a gerjesztő áramhoz képest (talán 20-30 fok, konstrukciófüggő), ehhez hozzáadódik még 90 fok, tehát a csőben mozgó levegő fáziskésése kb. 110-120 fok (a fenti adatokból kiindulva).
A frekvencia növelésével a sugárzás a csőből csökken, a membránról nő. A membrán (doboz által módosított) rezonanciafrekvenciáján a membrán késleltetése a gerjesztéshez képest 90 fok, majd a frekvencia további növelésével tart 180 fokhoz.
Válaszol
[attachment=180]


Csatolt fájl(ok) Előnézet(ek)
   
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Ok, köszönöm!
Már csak azt lenne jó tudnom, hogy előre, vagy hátra kerüljön a reflex cső.
Gondolom, van előnye és hátránya mindkét elhelyezésnek.

Azt tapasztaltam már több gyári hangdoboznál, hogy aminél hátul van a reflex nyílás, az nagyobb szoba közepén kevés méllyel rendelkezik, falra tolva meg nagyon sok mélye van.
Az elől elhelyezett reflexcsöves megoldásnál mintha nem lett volna ekkora különbség, a hallgatási helytől függően.
Válaszol

http://fizipedia.bme.hu/index.php/Rezg%C3%A9sek

"A 4. ábrán az állandósult rezgés és a gerjesztés közti fáziseltolódás látható a gerjesztés körfrekvenciájának függvényében. ..."


--------------
sjani, én az előlapra tenném, szerintem a megfigyelésed helyes.
Válaszol
Ok, fdsa!
Köszönöm! Eredetileg is oda szántam, ez most megerősített benne.
Válaszol
Sziasztok!

Nagyon kezdő vagyok a témában és szeretnék segítséget kérni tőletek. Van 2 db HA31-421-em és ebből szeretnék készíteni otthonra egy hangdobozt zenehallgatásra. Egy TDA7498-as kapcsolóüzemű végfokkal szeretném hajtani őket. Az lenne a kérdésem, hogy a 421-hez milyen közép és magas hsz illik? Én a HG2,5-463 néztem ki magasnak és a HB15-539-et középnek, sajnos a részletekhez nem értek, így nem tudom ezek megfelelnek-e.

Visszaolvasva láttam egy másik fórumtémában, hogy a 421-hez ~64 literes b-reflex doboz való 30Hz-re hangolva, így F3-ra ~45Hz adódik és a terhelhetőség sem csökken le túlságosan. Ha ebbe a dobozba beletennék a 421 mellé egy zárt kosarú közepet és egy magas hsz-t, az mennyire befolyásolná a doboz paramétereit? Gondolom egyrészről, majd az elfoglalt térfogatrésszel kell majd korrigálni.

A másik dolog amit nem tudok, hogy a hsz-eket, mekkora távolságra érdemes elhelyezni egymástól, valamint a reflexcsövet a hangszóróktól. Én egy ilyen kialakításra gondoltam:
[Kép: encl3.gif]

Köszönöm segítségeteket!
Válaszol
hangszórókat minnél közelebb egymáshoz.
reflex csövet 1 átmérőre mindentől.
3 utas nem könnyű, biztosan nem ezzel kezdenék.
bele fogsz pusztulni a váltó méretezésbe.
H2000 magasakat nemigen érdemes nézegetni.
inkább egy 2.1 es rendszernek futnék neki.
sem egyszerűbb sokkal, de igéretesebb.
Válaszol
Tannoy 618HD (M1) + KD7HD + RN7EB

https://picasaweb.google.com/107380321883714525368/2012Oktober30
Válaszol
.ooo. Ezt a sok hangszórót...
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
valahogy pótolni kell az érzékenység hiányát.
Válaszol
A doboz elsőrangú asztalosmunka. Bár én is tudnék így furnérozni..amen.
- VR
Válaszol
passz. elsőre inkább a hangja legyen jó. utána jöhet a kinézete.
Válaszol
(2013. 01. 03., 14:44)Veszett Roka Írta:  A doboz elsőrangú asztalosmunka. Bár én is tudnék így furnérozni..amen.
Azt még nem is láttam, mert csak mobilról néztem, ott meg nem elég a felbontás. .cool. Nagy méretben tényleg egészen szép.
[Kép: P1030209.JPG]
Elsőrangú akkor lenne, ha legalább a két felső hangszórót besüllyesztette volna. De ha nem is kettőt, akkor legalább a magasat.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Itt melyik a közép? Gondolom a mély van duplázva.
Válaszol
A kisebb 13-as akarna közép lenni szerintem. Smile A dobozon belül le is van választva egy kamra, de tényleg nem szól sokkal szélesebb sávban, mint a nagyobb méretű 160-as.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Ja, tényleg. Ott a kamra.
Válaszol
Igen sajnos a Biamp miatt kellett egy közép is. Smile
A 2db 16-os 10ohmosak párhuzamosan kötve.

(2013. 01. 03., 14:44)Veszett Roka Írta:  A doboz elsőrangú asztalosmunka. Bár én is tudnék így furnérozni..amen.

Köszönöm Smile
Hát meggyűlt a bajom vele rendesen. (első furnérozásom,hangdobozom)
Válaszol
Szeretnék építeni egy hangfal "szettet".
2.2-szerű elrendezéssel.
Két kisebb dobozba menne a magas és közép páros, a mélyek pedig két nagyobb reflex dobozba.
Szeretnék mély mélyeket.
Mélynek a HA 311 1544-422-t szemeltem ki. Ezeknek mekkora ládát érdemes csinálni, van valakinek konkrét terve?
Ehhez milyen magasat és közepet érdemes választani? Ezeket valami aránylag kicsi zárt polcra helyezhető dobozba tenném.
Nem ilyen klasszikus subwoofert szeretnék, csak egy sima 3 utas hangfal kettéválasztásáról lenne szó.
Válaszol
Ha nincsenek közel egymáshoz a mély és a szélessávú hangsugárzók, akkor alacsony keresztezéssel működik csak a dolog, 100-150Hz körül már csak az aktív váltásnak van értelme, ezt meg tudod oldani?

A 422 mélyhangszóró adatlapján ott a dobozajánlás, konkrétan sok tényező befolyásolja, hogy melyik változat kell neked, a helyiségtől (szoba mérete), meghajtástól(erősítő), és az igényektől/elvárásoktól is függ.

A mélyközepek közül a HA17-es ami már elfogadható, azzal lehet próbát tenni, mellé a Tannoy M1 magashangszórót lehet használni, ez a legolcsóbb megoldás.

Másik verzióban, a Tannoy 10 ohmos 170mm-es mélyközéppel, egy százassal többért, viszonylag egyszerűen, bonyolultabb hangváltó nélkül is meg lehet oldani a feladatot.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Itt volt még egy hozzászólás, amikor a mobilomon olvastam.
TVM, Tannoy, és Pázmándi hangszórókról volt szó.

Csak aktív váltásnak van értelme? Szóval kellene hozzá másik erősítő is. Nem elég egy két csatornás.

Ha17-tel Tannoy M1-el már 32000 forintnál járnék, bár ha azt mondjátok ez a jó megoldás, akkor belefér.
Másik verzióban melyik tannoyt gondoltad? Nem találtam róla konkrétumot.
A Tannoy tetszik, mert már halottam élőben a hangját (egy valamilyen kétutas polc).

Közben az eltűnt hozzászólásban meg volt említve egy Pázmándi-féle hangszóró. Megnéztem milyen típusok vannak, és a 25 centis 25R672N megtetszett, mert aránylag kicsi dobozzal lehetne kihozni jó mélyeket (papírforma szerint).

Egyelőre próbálnám elkerülni azt, hogy egy sub erősítő is kelljen. Vagy ez elkerülhetetlen? Sajnos a mélyeket csak úgy tudom elhelyezni, hogy az a magasok szempontjából szerencsétlen.
Válaszol
Smile Az a hozzászólás csak megzavarna, bőven vannak benne tévedések, tévútra vezető dolgok. Az Off-ban olvasható jelenleg.
http://forum.hangszoro.net/showthread.php?tid=12&pid=30647#pid30647
TVM hangszórók meg már nincsenek, nem is lesznek, a gyár régen átalakult, és gyártja a VW-be a szélessávúkat. Egyébként sem volt egy nagy szám, a HB13 vagy 15 sem rosszabb, sőt.

Ha 500Hz alatt váltanál, és ez a külön elhelyezett mélyek mellett eléggé valószínű, akkor szinte csak az aktív szűrős, külön erősítős megoldás életképes, a nagy értékű alkatrészek (főleg induktivitások) bonyolítják az életet, és eléggé megdrágítják a hangváltót is.

A HA17-től vagy 170-es Tannoytól olcsóbb hangszórókat nem nagyon találsz, amikkel érdemes is foglalkozni. Smile
A mélyközepet ezen a lapon találod, legfelső sor, 10R:
http://logotech.hu/index.php?module=termekek&sub=termekek.php&akt_menu=3&csid=10501&start=3

A 17N558A középtartományban példásan viselkedik, és a 25-ös mély sem rossz, de azok még kevésbé férnének bele a keretbe amit megadtál. :-)

Ui: én a helyedben a biztosabbat választanám, nem fektetnék sok pénzt a hangszórókba, ha nincs eszköz/tudás/tapasztalat a mérésekhez, váltótervezéshez. A Tannoyhoz nem kell hangváltózni, csak a mélyeket illeszteni. Az is elég nagy feladat lesz szerintem.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
A Tannoynál miért nem kell hangváltózni?

Vagy legyen hagyományos 3 utas doboz, vagy legyen egy pár polc doboz, és hozzá egy mélyláda saját erősítővel.
Ez utóbbinál akkor vagy egy házimozi erősítő kell (mondjuk lehet, hogy az lesz, mert mozizgatnék is, de lehet, hogy nem, vagy pedig még az erősítő előtt kell egy aktív váltó, ezzel bukom az esetleges távirányítós hangerőszabályzást, bemenet választást, meg ugye megdrágítja a plusz 1 erősítő.

Ha egy 3 utasat építenétek, mit tennétek bele? És ha 2.1 rendszert?
Ez a Pázmándi-féle 25-ös azért szimpatikus, mert 64 literből kihozható, amivel egy belső méreteket tekintve kihozható egy 40*40*40 cm-es kockából, de 3 utasként is aránylag kicsi tudna maradni.


Közben jár az agyam, hogy hogyan mit kéne. Amikor belefogtam az egészbe, akkor még a somogyi 87 literes ládáját akartam megépíteni, de lebeszéltek róla.

Erősítőnek egy JLH 75W-os lenne, még nincs meg, de szerintem jó áron lenne. Viszont ha aktív hangváltó és külön mélyláda van, akkor kell egy másik erősítő is.
Tannoy hangszórókkal mit lehetne kihozni (más is jó végeredményben) ehhez az erősítőhöz? Végül is akkor egy két utas kell nekem kezdésnek 1 méllyel.

A tannoyokból (bár sok infót nem találtam) kijönne a hangfalpár 13500-ból. De ehhez miért nem kell hangváltó? Hány wattos terhelhetőségűek?

Mélynek meg kezdésnek csinálnék egy ládát a 25R672N-nel. Ehhez kellene egy 100W-os erősítő. Ehhez megfelelne egy TDA7294 alapú erősítő? Csináld magad kitben lehet kapni 2500-ért, mondjuk kell hozzá még pár dolog, trafo. Vagy inkább keresgéljek egy akármilyen hifi erősítőt? Lehet, hogy hasonló árban jönnék ki. A mélyhez egy 80-100W/8ohm erősítőt érdemes? Vagy vegyek egy 5 csatornásat, aztán a hátsó csatornák egyikével hajtsam a mélyet?

Kell még egy aktív váltó. Ezt csináltatnám, vagy készen venném. Castone közel van hozzám, mennyire vállalhatóak a termékeik (főleg PA célokra gyártanak). Nekem egy faék egyszerűségű elég lenne. Egy keresztezés frekvenciát beállító potméter és semmi több funkció nem kell szerintem.

Viszont ez elé kellene egy hangszínszabályzó/hangerőszabályzó. Itt LM1036-ra gondoltam.
Így összességében az egy darab méllyel lenne 23000 forint a hangszórók ára. A hangváltó szerintem 10000 alatt megáll.
Válaszol




Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 4 Vendég