A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kétutas dobozok :)
Akkor HA31-422G lesz! Köszönöm a választ!
Válaszol
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni egy dologban.

Vettem egy videoton saphir dp202-es hangfalat, és azt olvastam hogy érdemes kondit cserélni benne mert sokkal szebben szól a csere után. A javasolt kondi egy 4.7 mikrós 250v-os remix volt, szerintetek ez jó bele? Én egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy az hogy néz ki, hangszóró 2000kft oldalárol se tudok választani mert két felé osztották a kínálatot, bipoláris vagy milyen kell bele??
.ooo. Vagy a bipoláris egyáltalán nem jó bele?
Válaszol
Az elkokat felejtsd el , azok nem valók a dobozodba .
Pl. a C219 , alapjában véve nem egy nagy szám ilyen célra .
Viszont ha 4db 1uF +2db 330nF -ot kötsz párhuzamosan ,akkor az eredőjük egy sokkal jobb minőséget eredményez ,ami már hallgatható .
Válaszol
(2013. 11. 13., 20:25)Mócsing Írta:  Az elkokat felejtsd el , azok nem valók a dobozodba .
Pl. a C219 , alapjában véve nem egy nagy szám ilyen célra .
Viszont ha 4db 1uF +2db 330nF -ot kötsz párhuzamosan ,akkor az eredőjük egy sokkal jobb minőséget eredményez ,ami már hallgatható .

Szia Mócsing.

Az 1uF-es és a 330uF-es kondik hány V-osak legyenek?
Mind a 6db-ot sorba kell kötni egymás után, tehát 4db 1uF sorba és röktön utána a 2db 330uf-es?

Egyébként 2db 10uF 100v-os van sorba kötve benne, és semmi más, gyári volt soha nem volt szét szedve!!! Én voltam az első.
Hobbi hangfalnak vettem, de ahogy ez szól, elképesztő mélyek vannak a méretéhez képest.;-)
Nincs szÍvem mást csinálni vele csak ezt, mert a magas az tényleg lehetne több benne és állítólag a kondi cserével ez orvosolható.

Bocsánat de nagyon butus vagyok a kondi témában, soha életemben nem foglalkoztam velük.
Válaszol
legyen az a soros kapcsolás inkább párhuzamos.
100v az biztosan elegendő.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kondenz%C3%A1tor_%28elektronika%29

olvasni meg sose rossz.
Válaszol
Mind a 6 db-ot párhuzamosan.
Feszültségre meg amilyen van . Szerintem az a 2 db 10uF sorban ,a lehető legszerencsétlenebb megoldás .
Válaszol
Naaa, helosztok.5.

Sikerült megcsinálni a hangfalat, raktam bele 2utas hangváltót+ vettem bele magas sugárzókat,HG2,5-463 márkájút.
Srácok, ez olyan szépen szól!!!

Onkyo erősítő, és egy technics equalizerre van kötve.

A családba egy új őrületet indítottam, sógoromnál-apósomnál kerülnek elő az orion hangfalak,videoton erősítők a pincéből padlásról, megpróbálnak valamit alkotni,ha ha ha ha.

azt mondják fúj mikro hifi, meg hogy tényleg milyen klasszak voltak ezek régen. Nagyon bejött nekik is a hangzás!!

Nosztalgiázunk egy kicsit;-)
Válaszol
Sziasztok,

2 utas dobozt szeretnék építeni, ezért érdeklődöm kész tervek után (már ha van ilyen). Első sorban reflex dobozra gondoltam, és szimpatikusak az új 17 cm-es mélyközép hangszórók. Ahogy látom, a 17R634-el lehetne a legjobb mélyátvitelt elérni ezek közül, de javítsatok ki, ha tévedek. Ugyan szimpatikus a 25R672N, de gondolom az csak 3 utas rendszerben lenne igazán jó. Milyen tapasztalataitok vannak az újabb 17-es mélyközepekkel? Milyen magas hangszóróval kellene kombinálni (a viszonylag olcsóbb kategóriából)? Mekkora reflex doboz az ideális és milyen hangolással? (esetleg TL doboz? bár az macerásabb mint egy reflex) Hol kéne váltani, illetve adott magas hangszóróval együtt milyen hangváltótervek léteznek?

Köszi!
Válaszol
hát, ha már vetted a fáradtságot írni..
akkor vegyél még annyit hogy átolvasod a fórumot.
itten, ezen a fórumon vannak kész tervek mindenestül kétutasokhoz.
Válaszol
Sziasztok!

Ugyan korábban már érdeklődtem ez ügyben, leírom még egyszer: Hallottam egy pár Preludium B31-es dobozkát, nagyon tetszik a hangja a mikrohifimhez és a HS280-ashoz képest, szeretnék építeni egy hasonlóan hallgatható hangsugárzópárt. A 17R634A + Vifa DX25 párosításra gondoltam, az itt közzétett dobozban valamelyik hangváltóval. Megközelítené hangban a Prelukat?

ui.: Sajnos mérni nem nagyon tudok, impedanciamenetet se, beruházni nem nagyon tudok most ilyenbe... Pedig egyszer muszáj lesz...
Válaszol
Ugyan kétutas, de nem hifi! :-) Szóval a közeljövőben egyik ismerősömnek szüksége lesz egy alap közeltéri stúdió monitorra a kis házi stúdiójába. Egyből beugrott a Tannoy stúdió monitor erősítő, amit már korábban nézegettem. Aktív váltó van benne, ami 3kHz-en vált. Ha jól tudom ezt az erősítőt a Reveal Active hangfalakba szerelték, amelynek a mélyközepe jelenleg is kapható. (sajnos nem a Logotechnél) Milyen magassal szerelték? A "sima", a kompenzált, vagy az árnyékolt Tannoy dómmal? Egyáltalán érdemes lenne utánépíteni? Nem ragaszkodok az eredeti Tannoy hangszórókhoz, de gondolom az aktív váltást azokhoz tervezték. Más hangszórók is szóba jöhetnek, ha nem passzol hozzájuk a Tannoy erősítő passzív hangsugárzók lesznek. Cél a minél egyenesebb átvitel, ne színezze a hangot.
Válaszol
ha utánépítesz, akkor nem kell mérned impedanciát vagy átvitelt.
met utánépítesz.
minden hangfalnál célkitűzés az egyenletes átvitel, stúdió monitor e vagy sem az már lényegtelen. és a szinezést se szeressüke gyikben sem.
építsed után a 17634a/vifadx25 öt, studió monitornak is tökéletesen megfelel.
nem feltétlen biztos hogy az a tannoy erősítő kell neked egyáltalán.
majdnem biztos hogy egy gainclone-al többremész, esetlegesen műv.erősítős bufferrel.
Válaszol
Smile Szerintem ez a tannoy mélyközép ugyanaz, mint a többi 4 ohmos, csak árnyékolt. Ahogy a magas is az.

http://logotech.hu/index.php?module=termekek&sub=termekek.php&akt_menu=3&csid=10501&start=9

Sztem erről van szó.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
DMG: Valóban inkább maradnék az utánépítésnél. Viszont ha nem a gyári erősítőt használnám, váltót kéne építenem, amihez szintén mérni kell.

Shalafi66: Igen, ezt néztem máshol is, de a Logotechnél nem vettem észre.

Akkor beszélek az ismerőssel, meglátjuk mi lesz.
Válaszol
[quote='baanis99' pid='31252' dateline='1393790753']
Sziasztok!

Szerintem Preludium B32-es párt vegyél, és shala a mélyeket felújitja, ha szűkséges.
Válaszol
Smile Érdekes kérdés ez, mert szerintem a stúdiós cuccok terhelhetősége nagyobb kellene, hogy legyen, mint a Tannoyé vagy a Prelúdiumé.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Szerintem, ma a kisebb helyiségek, nem indokolják, a nagy terhelhetőséget.
Válaszol
Gondolhatok én is sokmindent, de a szakmai felhasználók részéről általában elvárás hogy egy adott hangnyomásszint mellett is lineáris tartományon belül maradjon a mélyközép.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
(2014. 05. 28., 7:44)baanis99 Írta:  DMG: Valóban inkább maradnék az utánépítésnél. Viszont ha nem a gyári erősítőt használnám, váltót kéne építenem, amihez szintén mérni kell.

Shalafi66: Igen, ezt néztem máshol is, de a Logotechnél nem vettem észre.

Akkor beszélek az ismerőssel, meglátjuk mi lesz.

az utánépítési tervben benne vagyon ám a váltó is.
nem kell semmit mérned.
egy pár gainclone ra van szükséged, meg megépíteni a hangdobozt, és a hozzá tervezett váltót.
mindkettő megvan tervezve, nem kellesz semmitsenem mérned vagy magadtól kiokoskodnod.
Válaszol
Találós kérdés: Hol van egy mélyközép hangszóró illetve egy Dóm magas sugárzó akusztikai síkja a 2kHz ÷ 8kHz tartományban?:
a/ a porvédő sapka ill. a dóm kupola tetején.
b/ a porvédő és a membrán találkozásánál.
c/ a légrések közepén
d/ a kónuszos hsz. permén, a Dómnak a dóm tetején.
e/ a kónuszosnál a membrán térfogat közepén vagy a tömeg középpontjában.
f/ egészen más, éspedig...

Azért érdekes ez, mert a közös előlapra szerelt két hsz.
közötti mélységi különbségből adódó akusztikai sík különbség ha pld.: 10mm , 4 kHz-nél a mélyközép kb. 42 fokot késik. ( ez úgy jött ki, hogy 1cm-t a hang 29,15 mikrosec alatt tesz meg. A 4 kHz periódus ideje 250 mikrosec. (29,15/250)x360 fok=42 fok.
Minden hangváltó azt feltételezi, hogy a hangszórók azonos síkban vannak és frekitől függetlenül azonos fázissal sugároznak- vagyis olyanok, mintha ellenállást tennénk a helyükre.
Az akusztikai sík eltérését a mélyközép alá polcolt, méretezett és legömbölyített szélű lappal meg lehet oldani.
A hangszórók közötti,frekitől független viszonylagosan állandó fázis eltérést a mélyközép-magas tartományban viszont végképp nem tudom, hogy lehetne orvosolni.pld.: a mélyközép -40 fokot késik a dómhoz képest 4 kHz-en , de ez 20 kHz-en is még -35 fok.
Ha 4 kHz-es váltásnál tovább emelem ennek a késési szögnek megfelelő alátéttel az akusztikai sík emelésén felül, akkor ez feljebb oktávonként 42 fok/ oktáv sietésbe megy át.
Az átviteli csipkézettséget többek közt a fázishibák is okozhatják mivel +6dB ÷ a kioltásig minden előfordulhat. Aki egy hangszórónál többet használ az nem tudja mibe nyúlt bele.A két hsz. függőleges távolságától függő függőleges iránykarakterisztika lyukjait itt most meg sem említem.Fejmagasságba állítom a dómókat.
Mi a megoldáshoz vezető út ebben az igen egyszerűnek látszó dologban?
Választ előre is köszönöm.
Válaszol
te nagyon pihent vagy máma Big Grin

http://sound.westhost.com/pcmm.htm

fáziskorrekciót lehet alkalmazni.
passzív váltó felejtős, mert annak is az alaktrészei belepofáznak az egész cucc elektromos fázismenetébe, ami nyilván jár akkusztikus hatással is.

aktív műverősítős kompenzálásokkal ugyan sokat javíthatsz, de DSP volna a legjárhatóbb út. Hangszórónként külön erősítővel.

egyetlen egy pontra meghatározva lehet csak belőni hogy mi hogyan lenne fázisba, ha 100% ig akarunk elmenni.

aztán mire mindezt átnyálazod, meg kiügyeskeded rájössz, hogy a szoba akkusztika kioltásai a legtöbb esetben sokkal dominánsabbak.

a linkelt cikkben sokmindent megtalálsz amit keresel.
abban hogy honnét kéne számolnod az akkusztikus középpontot nemigen tudok segíteni,
legjobb tudomásom szuerint frekvencia függő.
jó közelítés volna a tányért vagy dómot (ha magassugárzó) tömör dolognak tekinteni, egyik egy félgömb szerű lenne, másik meg egy trapéz keresztmettszetű forgástest.
a tömegközéppontja ezeknek a feltételezett testeknek (ha homogén sűrűségűek és teljesen tömörek lennének) volna nagyjából közelítő érték, mráha kívánsz evvel vesződni.

ez az utolsó rész lehet teljesen marhaság, nem mélyedtem el benne.
Válaszol
Kösz a hozzászólást. Én is arra a következtetésre jutottam, hogy a hangszórók akusztikai síkja a membránjuk tömegközéppontjában lehet, mivel a kúpos membrán minden része egyszerre indul el mint dugattyú, és nyomja meg a levegőt ez a csonka gúla térfogat.Sík membránnál ez egyértelműbb volna.
Sajnos nem találok erre vonatkozóan korrekt meghatározást.
Egy deklit elkészíteni a mélyközép alá sokkal kisebb meló lenne, mint mindenféle elektronikát all-pass szűrőkkel stb. Mivel kész gyári 5.1 erősítőm van, úgysem tudnám módosítani a DSP-jét.
Mérgemben kikötöttem az összes passzív alkatrészt és a dómot a dobozokban.A mélyközépek széles sávú Visaton FR10/4ohm.Így a sztereó tér(színpad) sokkal jobb lett.
Nem annyira érzékeny a hallgatási helyen a monó centrumban az elhelyezkedésre,fejmozgásra.
A két oldal között átsuhanó effektek, visszhangok szépen megjelentek.
Az az ára az, hogy 10kHz felett vág. Azon gondolkozom, hogy sokkal feljebb, úgy 8-9 KHz körül raknék bele egy Linkwitz 2nd.váltót a dómhoz. Ott a kis hullámhossz miatt már úgysem tartható kézben a fázis és a fül sem érzékeny rá,a fej takarása miatt, de az amplitúdó csipkézettséget sajna ott is minimalizálni kellene a fázissal.Tapasztaltam a 4kHz-es váltóval, hogy generátorral skálázva a 8kHz eltűnt(fázishiba lyuk). Polaritást fordítva előjött, de magasban túlsúlyos lett az egész.
A linkelt cikk jó, de Ő is legtöbbször arra jutott, hogy a varázslatokkal nem biztos hogy jobb lesz az eredmény.
Azon csodálkozom, hogy igen drága neves cégek dobozain sem igen látni (kevés kivétellel)az előlapi idő korrekciót. Max. döntött az előlap, ekkor viszont a dóm nem az on-axis-ban van, mert kicsit felfelé sugároz.Magas frekin pedig kicsi a nyaláb szélessége.
Válaszol
nézd, akit ezek tényleg zavarnak és tenni is akar ellene, az vesz ilyent:
http://www.minidsp.com/
kitudod vele küszöbölni az összes fázis hibát, csoportkésésidőt, stb..
többé kevésbé a szobaakkusztikát is.
kalibrált mérő mikrofonnal eltud játszani, gyakorlatilag addig mesterkedik ameddig ezt mind meg nem oldja. lehet ez akár akkusztikus visszaverődésekből eredő hiba is.

de van amire ez sem gyógyír.
pl. felépülő rezonenciákra.
azt ez se tudja, meg más se megoldani.
vannak kikoltások amiket egyszerűen lehetetlen megszűntetni nyers erővel, bár speciális esetek.


közben csaaak a kedvedért kutakodtam.

http://www.rane.com/note160.html
http://www.speakerdesign.net/sbarticle.html

annyi kiderül hogy frekvencia függő hogy a hangszóró "melyik részéről indul el a hang"
szóval integrálni kéne az eredményeket hogy egy átlagot kapj.

ha ez igaz akkor a hasraütött tippem helytálló, nagyon minimális eltéréssel azt kapnád meg.

/
/
|
|
|
\
\
<-->
ennek a távnak a fele
magyarul a tányér metszetének a közepe.
elvileg ez a dóm dómjának a közepével kéne hogy egyvonalban legyen. ha minden igaz akkor jó lesz. minimális hibát a porvédő alakja okozhat. de azt már úgyse fogod hallani.
így elkerülhető a mindenáteresztő szűrő, és a minidsp is.
maradna egy impedancia korrekció, egy fázis kompenzáció.
a gond hogy ezek egymással is összepofáznak, túl komplikált.

legegyszerűbb volna a dsp...
végeredményben más nemigen marad.

vagy próbálsz szerezni duálkoncentrikus szélessávúakat.
aztán rommá EQ zni.

van egy jópofa win 7 alá, EQ APO néven, énis azt használom.
egy sima szövegfáljba leírod mit szeretnél és amennyire lehetséges megcsinálja.
ha neked 47.56 hz en kell 0.01 dBL Q 10 es statikus EQ akkor ezt írod be neki és úgy is lesz.
hasznos jószág, BSC nek használom.

http://sourceforge.net/projects/equalizerapo/
http://sourceforge.net/p/equalizerapo/wiki/Documentation/

kóstolgasd, nagyon nagyon hasznos jószág.
annyit kell fejben tartani, ha valamin mondjuk emelsz +2 dBL-t,
akkor az előerősítőt ne feledd 2 dBL csillapításra tenni,
képes túlvezérelni (vagy megpróbálni) a kimeneteket,
elég torz a négyszögjel Big Grin
Válaszol
Köszi a hasznos infókat.Érdekesség képen készítettem Cool Edittel generátor fájlokat, és fülhallgatóval vissza hallgattam. A minta 20 Hz- 8kHz ig log-sweepjel, a jobb és a bal között 90 fok fázis shifttel azonos amlitúdóval. 20Hz-től kb.800 Hz-ig lassan balról indulva besétált középre a hang,aztán már középen maradt. Nulla fok shifttel végig középen szólt. Tehát a hallás(legalábbis az enyém) csak kb.800Hz-1kHz ig érzékeny a fázis különbségekre még maximált szeparáció(füles) mellet is.Érdekes, hogy 180 fok shifttel azonosan szólt a nulla fokossal.Az amplitúdó különbségekre azonban érzékenyebb a hallás, a 3dB már jól érzékelhető irány változást ad.
A bipoláris hangdoboznál igaz, hogy a szokásos váltási frekiken már nem érzékelhető a relatív fázis eltérés, azonban a 2 driver ezt amplitúdó különbségre transzformálja át. Nincsenek nagy elvárásaim, csak idegesít az átvitel 10 dB-es ingadozásai melynek egy részét a fáziseltérés, másrészt a hsz.alapból adja.3dB-es hullámossággal már beérném.
Válaszol
teljes szeparációnál n*180 (n egész szám) fázis eltérés tökéletesen halhatatlan.
ha nincsen szeparálás a kioltás miatt meg ideális esetben semmitse hallanál.

a fázis eltérés akkor problémáűs igazából, ha nem koherens.
szóval ha váltáskor mindkét hangszóró elfogadható különbséggel azonos fáziseltérésben van akkor nincsen baj a váltás pontjánál. de úgyse fognak együtt futni.
ezért a meredekebb szűrő jó ötlet lehet.

másik, a fázis eltérések nyilván hullámosítanak az átvitelen,
de ezt a linkelt plugin programmal tökjól el lehet tüntetni ha a hangszórók bírják erővel.
annyiból jó az a program hogy mindent ami kifele jön a masinából átdolgozik úgy ahogyan be van állítva. nemérdekes melyik lejtászó, youtube, játékprogram akármi is legyen az.
emiatt is használom.
ha tudsz egy kalibrált mérő mikrofont szerválni akkor kitudod vele egyengetni a freqvenciamenetet nagyon szépen.
összedugod a mikrofon bemenetet meg a kimenetet, nyomsz egy sweepet, evvel tudod kinullázni a hangkártya bajait.
utánna már nyilván a hallgatás helyén mért étvitelből látni fogod hol kell emelni hol kell csillapítnai. és akkor be tudod játszani.
nagyon korrekt kis cucc, voltaképpen egy butább DSP t farag a pc ből.
Válaszol
Üdv shalafi !
Kétutas dobozt szeretnék csinálni HA18-620 mélyből és HG1,9-623 magasból,hangváltó DUO 8/70 crossover.
Kérdés zárt vagy reflex?Ha mindkettő jó akkor melyikből mekkora?Reflex esetén milyen cső?

köszi
Válaszol
Smile Dobozméret => Adatlap. A váltó nem tudom, hogy jó-e. A magas szerintem nem működik ezzel a 18-assal.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
És akkor melyik hangváltó és magas lenne jó hozzá?
Válaszol
Valószínűleg egy 1,3mH soros tekercs kell a mélyhez, a magas attól függ, hogy mennyire vagy igényes, vagy egy HG2,5 vagy a legolcsóbb Vifa BC25 http://www.tymphany.com/files/BC25SG15-04%20Rev1_0.pdf
Az úgy 5500,-/db körüli pénzbe kerül.
A dóm elé soros ellenállás, kb. 4,7R és 3,3uF szűrésnek.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Sziasztok!
Építeni szeretnék egy kisméretű dobozkát és nem tudom eldönteni, hogy a mély-közép HA13 vagy HA15 legyen. Ahogy néztem egyforma méretű (12L) doboz kell neki.
Magassugárzóban sem vagyok még teljesen biztos, hogy milyen lenne jó mellé. Mondjuk a HG2,5-ben még nem nagyon csalódtam. Smile Vagy legyen mellé valami papír membrános?
Köszi a segítséget!

Üdv!
Válaszol
A 13 és a 15 ugyanaz a hangszóró, csak a kosaruk másképp néz ki. Smile
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Én is pont így gondoltam.. Smile A magasra mit mondasz?
Közben találtam jó áron HA13-at, így a mély-közép el is döntve. Smile
Válaszol
Nem tudok mit mondani, mindkettővel megoldható, valamennyire. Talán a 2,5-es dóm picit jobb magasabb frekvenciákon.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Akkor majd kitalálok valamit. Nézegettem a Tannoy M1 dómot is, valami régi Braunon (LC2) is gondolkodtam.
Válaszol
Sziasztok új rendszerem tervezéséhez kéne egy kis segítség. Ha megengeditek kifejtem pontosan a tényállást  Smile

Nos, van otthon egy kis próbatermem eddig magam egyszemélyes szórakoztatására szolgált. De most már szeretnék valami zenekart összehozni. Jelenleg a következőképp néz ki a rendszer:
-keverő: Uniel KTM 8742
-végfok: Analogic Twin 100 (2x100W 4ohm)
-hangszórók: még 16 éves koromban, hifi meg bulizás céljára épített 3 utas zárt dobozaim h2000 hangszórókkal (HA25-672, HB15-539, HG2,5-639; 37L-es zárt dobozban; 1000/3000Hz-es keresztezési frekivel)
Ha nagy banzáj van megtámogatom egy JBL autós méllyel (kb.: 60L-es reflex ládában, kb.: 140W-al hajtva), így is kímélve őket.

Tapasztalatom a vidi hangszórókkal: Összességében mondhatom, hogy nagyon meg vagyok elégedve velük. A minőségi zene hallgatásra irányuló vágyaim kifejlődésének azt hiszem ezek a dobozok adtak táptalajt annó. Felrak az ember egy Santana vagy Floyd bakelitet, és kirázza a hideg amilyen tisztán meg tud szólalni, piszok jók. Viszont vannak elég zavaró bakijaik főleg a HG2,5-ekkel szívtam az elmúlt 6 év használat során. A műanyag előlapnak hibás az összetétele állandóan elreped valahol. A másik gond, hogy időről időre valahogy elmozdulnak a dolgai és rettentő idegesítően recsegni kezd, és mágnesem is esett már szét kétszer is. (nem volt dobálva a láda, pusztán a mély rezonanciájától) Ezek elég idegesítő bakik, és elég rossz fényt vetnek a cégre, de az én márkahűségemet nem tántorította el. Következő autós projektemhez tuti h2000 cuccot fogok választani. De azért figyeljetek oda az ilyesmire.
 
Ettől függetlenül azt hiszem, hogy élő zene hangosítására ezek a dobozok nem alkalmasak, minőségi zene hallgatásra tökéletesek voltak. De most valami robusztus komoly motyó kell ami bírja a strapát. Először a HA31-422G-ből akartam kiindulni, de aztán végül sikerült elég kedvező áron hozzá jutnom két 15"-os  4ohm 200/400W-os 97dB-s mélyközéphez. Carlsbro Gamma 15/400 aktív hangfalpárnak a gyári mélyei, de sajnos ez minden amit tudni lehet róluk. A cél 2db kétutas monitor kialakítású reflex láda építése, tölcséres driverekkel. Olyan láda kialakítással amit otthon a próbateremben fali konzolon állítva tudnék használni, viszont egy esetleges fellépéskor a színpadon elfektetve monitorként bevethetnék. Tölcsérnek ezt találtam a legmegfelelőbbnek a kétféle dobozpozícióban való használathoz. Driver kérdésben pedig ez, és ez között vacillálok. Talán a 33355-öt kéne venni mert az kevésbé tér el érzékenységben a mélytől, de az csak 16kHZ-ig visz ami lehet, hogy kevés. Én lelkes amatőrként olyan 1600Hz körül vágnám. De a legjobb megoldás szerintem az lesz, ha miután elkészül a doboz megeresztem egy aktív váltóval, és addig játszok vele, amíg megtalálom azt a pontot amin a legjobban szól. Igazából a próbateremben csak a zongora és az ének menne ezekről, meg a basszer addig amíg nem készül el hozzá a kombó, a hsz már meg van, ahhoz is. A gitárnak meg már ott a Crate.

Ti okosok, hogy látjátok? Egyáltalán hány literes ládában kéne gondolkodni. Milyen átmérőjű és hosszúságú csővel? Annak hogyan számít a ládán való elhelyezkedése és a csövek darabszáma, most nyilván az előlapon lesz de azon belül mindegy??? Egyáltalán jó felé kapizsgálok a magas szekció kérdésében? Esetleg van valakinek a gyűjteményében megfelelő láda terv?

Jómagam, precíz műszaki ember, gépész technikus vagyok. Nem értek a dologhoz, de érzem, hogy értelmes jó tanácsot kapok, vagy valami megalapozatlan butaságot, Szegeden egyetlen szaküzletben sem kaptam még műszaki füllel értékelhető választ a kérdéseimre, sehol senkinek fogalma sincs, hogy hogyan kell ezeket a dolgokat meghatározni, csak árul minden vackot meg hülyíti a népet. Az átlag ember úgysem hallja a különbséget. Ezért fordulok most hozzátok, megalapozott értelmes tanácsokért. Remélem nem gond, hogy most nem h2000-es hsz.ekről nyitok diskurzust, de úgy érzem ezen igények kielégítésére nincs alkalmas termék a kínálatotokban. Ha lenne azt választanám Wink . A 3 utas cucc természetesen marad bakelitezni, soha nem válnék meg tőlük. Nem tudom mennyire ismertek a HG2,5-essel leírt problémáim, ha ezek a dolgok azóta megoldódtak mindenképp rendelnék hozzájuk új, jobb alkatrészeket (Csak kerek előlap érdekel).

Minden segítséget előre köszönök, minden jót!
Üdv.: Keleti László


Képek:
https://drive.google.com/open?id=0B88xgP3Ryw_PMUNrQUNKVGVMOTA&authuser=0
https://drive.google.com/open?id=0B88xgP3Ryw_Pb051T045RFJENW8&authuser=0
https://drive.google.com/open?id=0B88xgP3Ryw_PYzRxZ1c3azVvbTQ&authuser=0
https://drive.google.com/open?id=0B88xgP3Ryw_PM3JEcUZ2NjJLbXM&authuser=0
https://drive.google.com/open?id=0B88xgP3Ryw_PT2RMckRjZjA4WFk&authuser=0
https://drive.google.com/open?id=0B88xgP3Ryw_PN3BPVkNhb1NIWlE&authuser=0
Válaszol




Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 15 Vendég