A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kétutas dobozok :)
Na egy kicsit összekevertem a dolgokat csak gyorsan kellett megírnom, mert suliban voltam és nem volt időm átolvasni. Tehát nem a "mély freki", hanem a mély frekije neme zavarja-e olyan magasságokban az átvitelt? Mivel ott már elég cikkcakkos a mély, de a magas meg még nem kapja meg az összes kaját és egyenetlen lesz az átvitel abban a sávban emiatt.

Először a 18-620ast néztem ki, mert jobban néz ki a porvédője miatt, de a 17 majdnem 2x olyan magasra visz, gondolom pont a porvédő miatt.
Egyébként a PP HA17-et ti milyen rendszerbe építenétek, mert 2 utasba nem nagyon való a 4K-s határ miatt, 3 utasat meg már nem ilyen kis méllyel szoktak építeni.

(Elég kezdő vagyok még hangfalépítés témában, úgyhogy nem összeverni, ha valami hülyeséget írok Big Grin )

üdv
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
A papír membránosnak jobb a hangja .
Válaszol
Szerintem semmi gond a 634-el, két útban is gond nélkül használható, pl a hg2,5-el vagy vmelyik papíros magassal.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Jó lenne valami olyan progi, aminek be lehet adni a hangszórók frekimenetét és a vágási frekiket, az meg kiátlagolná az összetett átviteli görbét belőle (lehet, hogy van is, mert letöltöttem vagy 10 progit csak még nem nézegettem meg őket). Egyelőre csak winISD-vel hülyéskedtem.

Annyira komolyan nem akarok én ebbe belemenni, hogy egy mérőrendszert összerakjak, csak megbízva a gyártó által szolgáltatott adatokban és azokat felhasználva fejben egy nagyjából jó váltót kitalálni (persze az alkatrészek értékeit majd valami programmal találtatnám ki Smile ).

Mócsing,

Én úgy tudtam nem szerencsés olyan frekvenciákkal terhelni a hangszórót, amiket egyáltalán nem tud megszólaltatni, mert csak feleslegesen terheli.

Ha gondoljátok adhattok doboz, cső és váltó tervekez és egy rövidke leírást hozzájuk (szeretném a lehető legmélyebb frekvenciát kihozni a mélyből, ami még nem megy a linearitás rovására)

A HG-2,5 jelenlegi változata nekem nem túl szimpatikus, mivel elég egyenetlen az átvitele és 15kHz után már igencsak be van szakadva. Az igaz, hogy a fater DC2550A falaiban nem szólnak rosszul a régi fajták sem, ez meg gondolom csak nem rosszabb, inkább jobb valamennyivel. A másik meg, hogy arról pedig fogalmam sincs, hogy a mostani hangfalaim magasainak milyen a görbéje Smile

A HG gelyett a monacor DT-107-et néztem ki: http://www.monacor.pl/catalogue-product.phtml?id=2128&Comp=m&Hier=6&MainKtg=62&SubKtg=514
elég derekas egy szóró mit ne mondjak csak ugye lehelletnyivel drágább, de ne ezen múlljon már a hangja a falnak.
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
Mondjuk a monacor itt .off. de én nem hiszem, hogy ez a hangszóró a valóságban is ilyen lenne. Eleve 2,5dB vastag vonallal húzzák meg az átvitelt, és túl szépen tudnak rajzolni.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Ja, bocs, nem tudtam, hogy off mert ha jól emlékszem már más is írta hogy monacor magasa van, de ok többet nem fordul elő.

A 634-es választ pedig ide akartam címezni csak bekavarodtam, mert nem engedte elküldeni, azt írta hogy túl gyors vagyok Smile

Az mondjuk igaz, hogy elég durung vonallal dolgoznak a M-ék, ezt már én is figyeltem, de azt mondod, hogy még ha a vonal vékonyabb is lenne még annál is lehet rosszabb az átvitele? Lehet, hogy 100 közül kiválasztották a legjobbat és azt mérték le?
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni tőletek!
Melyik az a hangszóró amelyikkel a legegyszerűbb összehozni a hg-2,5-et?
Egy kisebb 2utas hangdobozt készítek, igazából mivel lesz mély alatta nem kell hogy mélyre menjen.Sőt jó lenne ha viszonylag kis dobozban el tudna dolgozgatni.Köszönöm
Válaszol
Szia!

A legkönnyebb a HA 17-582-vel összehozni, de a HA 18-620-al sem sokkal nehezebb, sőt a fiatalok azt mondták, hogy azzal homogénebb hangzás érhető el, mellesleg nekem is ígértek egy doboz+váltó tervet és még kértem mellé egy kis magyarázatot/leírást. Eddig a várakozó fázisig jutottam a dologgal.

Üdv
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
Szia!
Hát így a 620-as érdekelne én is rá gondolotam esetleg még.
Válaszol
Kedves nvoice és Többiek!

Én ugyan ellenjavaslatot írok, de meggondolandó:
HA18-620 mély és a HG1,9 magasssal párosítva.
Smile
Üdv! SMA
Válaszol
Na de báttya a HG-1,9 3dB-el érzéketlenebb, mint a 620.
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
1x620 + 2x1,9 D'Appolito? Big Grin
Üdv., Pagrus
---
Isten őrei lassan mormolnak.
Válaszol
Mérnem jó a HG2,5 ???
Üdv, Péter
Válaszol
Kedves topeti és Többiek!

Biztos lesz ellenvetése írásomnak, de a HG1,9 azért jobb választás, mert tovább megy magasban, ha lehet hinni az adatlapjának.
Ez a többlet-átvitel az irányhatásba, a térhatásba erősen beleszól, jobb, egészségesebb teret ad a szélesebb átviteli sáv.
Nem baj, hogy a mélyhez képest halkabbnak tűnik, ott nem kell ordibálni, elég ha végigfutja a felső tartományt.
Esetleg, ha zavaró a különbség, a mély elé lehet tenni nagyobb ellenállású tekercset, az "megeszi" a többletet.
Persze súlyozni kell, hogy mi a fontosabb.
A magasakat nem szabad duplázni, elcsúfítják az irányhatást, rontják a térérzetet, a fázishibákról nem is szólva.
Mélyben hasonló eset, kevesebb galibát okoz, de okoz.
Üdv! SMA
Válaszol
Nem lenne gond a hg1,9-el, de a normál 620 az átvitele miatt nem jó hozzá szerintem, nehéz váltani. Inkább a mélyközép módosított változata lenne hozzá jó, amit pár hete készítettem. Az alacsonyabb érzékenység nem baj, a magas előtti szűrő felépítésétől függ, de valószínűleg még csillapítani kell így is rajta.

Viszont én mégis a 2,5-es dómot ajánlom, a nagyon alacsony 1% alatti torzítása, és a stabilabb mechanikai felépítése miatt. Az a 3dB-es esés 20kHz-en szerintem könnyen kompenzálható, formázható megfelelő karakterű szűrővel.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
shalafi66 Írta:Nem lenne gond a hg1,9-el, de a normál 620 az átvitele miatt nem jó hozzá szerintem, nehéz váltani. Inkább a mélyközép módosított változata lenne hozzá jó, amit pár hete készítettem. ... Az a 3dB-es esés 20kHz-en szerintem könnyen kompenzálható, formázható megfelelő karakterű szűrővel.
Sziasztok,
En is egy kisebb ketutas dobozon gondolkozom pont a 620-as es az 1.9-es parositassal. Elore is bocs, ha hulyeseg(ek)et kerdezek, de hangdoboz epitesben zoldfulu vagyok Smile Szoval Shalafitol kerdem, hogy miert lenne nehez a ket emlitett hangszorot valtani? En egy 2. rendu valtora gondoltam ahol a magas elotti felulatereszto -3dB-es pontja kb. 6kHz korul lenne, ill. a mely elotti alulatareszto -3dB-es pontja kb. 4kHz korul lenne. Vagy ha ez nagy marhasag, akkor erdekelne, hogy milyen a melykozep (620-as?) modositott valtozata amit emlitettel? Esetleg az is erdekelne, hogy a 2.5-es domnal hogyan kompenzalhato a 3dB-es eses 20kHz kornyeken? Ja, es meg valami: a 2.5-es domnal nem zavaroak a 2-6kHz kozti nagy huplik? A legmagasabb es legmelyebb pont kozott majdnem 10dB az elteres! Nekem ugy tunik, hogy ez sokkal nagyobb problema lehet mint a 3dB-es eses 20kHz-en.

Koszi a valaszokat!

Udv,
lamalas
Válaszol
Mondanám, hogy 463 vagy 464, de nem tudom, hogy a mérések mikoriak.
Válaszol
Minden 2,5-es dóm egyforma. A mérések kb 2004-ig nyúlnak vissza a 463-464-nél. Nem volt időm azokat is kicserélni. A 3k körüli kiemelésre valóban figyelni kell a váltásnál. A 620-as mélyközépből meg lehet ilyet faragni: http://hangszoro.net/laci/forum/620.GIF vagy talán még valamivel jobat is.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Sziasztok!

A következő kérdésem lenne.

Nagyon megfogott ez az új 150-es hsz és gondoltam hogy kettőt belerakok egy álló 25l-es dobozba és egy hg 2,5-el párosítom (bár lehet a hg 1,9-el jelen esetben jobban járnék).

Mi a véleményetek erről?
A cső átmérő biztosan 100-as de a hosszára és a hangolására már nem emléksezm de igyekszem előkeresni (format "c" volt nálam és elveszett minden de igyekszem ujra beszerezni a dolgokat)

üdv: vava
Ha a Microsoft egy napon olyan terméket gyárt amivel nem lehet szívni, az valószínűleg a Microsoftos porszívó lesz...
Válaszol
Egyszerre csak egy mélyet kb a fele méretű reflexdobozba,és a hágé kettőféllel próbálkozz!Az egykilenc akkor sem jó szerintem ide,ha még extrasávszélességű az a háatizenöt.Szívem szerint az egykilencet úgy 7kHz nél váltanám,ehhez meg a tizenöt kilót vígan kéne hoznia annak a százötvenes kosarúnak.Kicsit szkeptikus alkat vagyok ezügyben. Wink
Üdv Doki!
Válaszol
Szia Doki!

Nagy örömmel tölt el hogy te is hozzászoltál a dologhoz. Megfogadom tanácsodat.

köszi: vava
Ha a Microsoft egy napon olyan terméket gyárt amivel nem lehet szívni, az valószínűleg a Microsoftos porszívó lesz...
Válaszol
A két hangszóró sem nagy hülyeség egyébként. Doki, nem hinném, hogy volna mélyközép, ami 15k-t teljesít. Big Grin főleg elfogadható átvitellel. Elvileg az előzőekkel is összehozható lett volna az 1,9-es dóm, de én nem érzem szükségét, hogy küzdjek vele, a 2,5-es dóm elég jó hsz.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
lenne 1-2 kérdésem és ötletem:

kérdések:

1. Hogyha fs alá hangoljuk a dobozt vagy a csövet tényleg tönkremegy a hangszóró? Némelyik hangszó esetében pont ez kell, hogy fajinul kisimuljon a púpja.

2. Ha pl egy magasat elvágok 2K-nál 12dB-el 2 utas rendszerben, akkor az mit és hogy kap a 2K alatti frekvenciákból?

ötlet:

Mi a véleményetek arról, hogy a doboz aljába külön kamrába helyezett hangváltó kamráját teletölteném homokkal, így nem kéne lakkozni a tekercseket (később esetleg letekerhezőek lennének) és lehet, hogy a homok jobban vezeti a hőt mint a lakk-levegő, mellesleg nem kellene le-FBS-ezni minden alkatrészt és a doboz stabilitásának is jót tenne, mert ez is hozzájárul a magabiztosabb megszólaláshoz. Csak a hővezetéssel kapcsolatban vannak kétségeim, szerintetek nem sülne meg a váltó?

így este felé hátha már jobban ráugrotok a netre Wink
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
Szia Marci!

Köszi hoyg visszafogod magad. Na most ha lehet ne nevessetek ki .oh.

De tapasztalat (nem a hangfalak terén) hogy a rezonancia az egyik legnagyobb úr és ellensége a dolgoknak. Márpedig a tekercsek zománchuzalból vannak ha jól tudom hogy szigetelve legyenek egymástól hogy létrejöhessen az indukcio a tekercsben. De ha ta homokot töltesz a tekercs köré az a folyamatos rezonanciátol szépen lassan (akár évek vagy évtizedek alatt) de leszedi a zománcot a huzalról és menetzárlatos lessz a tekercs és ezáltal megváltozik az értéke. Az érték megváltozást meg sztem nem kell levezetnem miért nem jó.

Légszi csak finoman röhögjetek ki .!.

üdv:vava
Ha a Microsoft egy napon olyan terméket gyárt amivel nem lehet szívni, az valószínűleg a Microsoftos porszívó lesz...
Válaszol
és lehet, hogy a homok jobban vezeti a hőt mint a lakk-levegő, mellesleg nem kellene le-FBS-ezni minden alkatrészt és a doboz stabilitásának is jót tenne, mert ez is hozzájárul a magabiztosabb megszólaláshoz.

Igen de itt nem hővezetéssel hanem hőátadással kell számolni és a homokréteg vastagabb mint a lakkréteg .??.
Válaszol
vava,
Nem hülyeség, amit mondasz, de szerintem pont a tekercsek környékén már nem mocorognának a homokszemcsék, max a széleknél.

etilin,
Az ok, hogy a lakknak még esetleg jobban átadja a hőt, mert teljes felületen szorosan érintkezik vele, de ilyen szempontból a homok is csak az nem olyan homológ anyag. A másik meg, hogy a homok nagyobb tömeget képez, mint a lakk és a homokszemcsék egymásnak lehet, hogy jobban átadják a hőt, mint a lakk a levegőnek, de nem értek hozzá csak gondolom...

előző kérdésekre esetleg valami?
- magas vágás alatt mit&hogy kap?
- pioneer doboz
- hsz. túl alacsonyra hangolástól tönkremegy/kis teljesítmény hatására maxot leng ki?
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
Marci Írta:1. Hogyha fs alá hangoljuk a dobozt vagy a csövet tényleg tönkremegy a hangszóró? Némelyik hangszó esetében pont ez kell, hogy fajinul kisimuljon a púpja.
Ez csak átlatlánosítás, ilyen szabályokat nem lehet kimondani. Minden esetben külön, jól meggondolva, a saját céljainkak kell megválasztani a dobozt és a hangolási frekit.
Marci Írta:2. Ha pl egy magasat elvágok 2K-nál 12dB-el 2 utas rendszerben, akkor az mit és hogy kap a 2K alatti frekvenciákból?
Itt fölösleges a kérdés, mert bennevan a válasz (egy része). 2000Hz-nél lesz a szűrő -3dB-es pontja, innen oktávonként 12dB-lel esik a szűrő átvitele. A valóságban pesze nem ilyen egyszerű a helyezt, mert a hangszóró nem egy 8 Ohmos ellenállás.
A hangváltókon pedig ideális esetben nem esik akkora teljesítmény, hogy túlzottan melegedniük kellene. A legtöbbet a hangszóró fűti el a rendszerben már csak ez ellenállása miatt is.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Köszi a válaszokat Shala, de ezt még mindig nem értem. 2kHz-nek 2kHz az oktávja, felfelé vannak még oktávok, de a lefelére lennék kíváncsi, mert akkor ezekszerint a 20Hz-et még megkapja a magas -12dB körül?
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
.forog.

Szerk: Kössz fdsa, tegnap éjjel erre már nem volt erőm.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Marci Írta:Köszi a válaszokat Shala, de ezt még mindig nem értem. 2kHz-nek 2kHz az oktávja, felfelé vannak még oktávok, de a lefelére lennék kíváncsi, mert akkor ezekszerint a 20Hz-et még megkapja a magas -12dB körül?
2 kHz-nek felfelé 4 kHz, lefelé 1 kHz az oktávja. Az oktáv mindig kétszeres frekvenciaviszonyt jelent.
20 Hz több mint 6 oktávnyira van a 2 kHz-től, tehát a szűrő csillapítása több mint 72 dB 20 Hz-en.
Válaszol
köszi, .kopp. erre nem is gondoltam, csak azt tudtam, hogy felfelé dupla, de annyi eszem már nem volt, hogy lefelé felezi Smile

van egy dolog, amit nem értek: pagrus házimozi Visaton hangfalában, még fel tudtam fogni, hogy valószínűleg azért érzékenyebb a két W170S, mert párhuzamosan vannak kötve, és 4 ohmos lesz belőlük, de abban, amiben csak 1 ugyanilyen visaton van és egy magas, ott hogy lehet ugyanúgy 92dB érzékeny a 86dB érzékenységű hangszóró?

ezt lehet tuningolni hangváltóval?

egyébként olyat olvastam, hogyha V/m-el mérik az érzékenységet akkor 2-3dB-el jobb eredmény jön ki, mint watt/m-el, ez igaz? mert elég valószínűtlennek tarom amiatt, hogy a Voltokkal is pont 1 watt jön ki.
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
Sztem gondolkozz, mielőtt írsz. P=U^2/R
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol
Marci Írta:....van egy dolog, amit nem értek: pagrus házimozi Visaton hangfalában, még fel tudtam fogni, hogy valószínűleg azért érzékenyebb a két W170S, mert párhuzamosan vannak kötve, és 4 ohmos lesz belőlük, de abban, amiben csak 1 ugyanilyen visaton van és egy magas, ott hogy lehet ugyanúgy 92dB érzékeny a 86dB érzékenységű hangszóró?....
Sehogy, Marci, akkor csak relatív szinteket tudtunk mérni, hangnyomásra később tudtuk kalibrálni a mikrofonokat. Jó hogy észrevetted, ki fogom javítani.
Üdv., Pagrus
---
Isten őrei lassan mormolnak.
Válaszol
Shalafi,

most így belegondolva tényleg furcsa ez a Volt dolog a te képleted alapján (nem vagyok jó ilyesmiben), de ezt nem én találtam ki, a hobbielektronikán nem tudom sajnos melyik fórumban egy srác írta ezt, azzal kapcsolatban, hogy pl a 4 és 8 ohmos sal beast között azért van 3dB érzékenységbeli különbség, mert valószínűleg 8 ohmos hangszóróhoz beállított 2,83V-al mérték a 4 ohmosat, holott állítólag azt 2V-al kéne, de nem emlékszem már milyen képlet alapján hozta ki, még keresem hátha megtalálom. azt tudom, hogy azt írta, hogy 4 ohmos hsz 2,83V az 2 watt, 8 ohmos meg egy.
Creative E-MU 1212M ---> Neotech KHS-CA-201 ---> Sony TA-F730ES ---> Gale 315 ---> Celestion F38
Válaszol
Ha a feszültség, U állandó, a feleakkora impedanciájú hangszóró kétszerakkora teljesítményt vesz fel, ezért a 3dB+. A beastnél az lenne a legkisebb gond, hogy 6dB-vel többet írnak rá... de ez itt most nem az a topik.

Ui: gondolkozni tényleg hasznos dolog. .kaloz.
H2000 hangszórókról lehetőleg ne írj privátot, kérdezd a fórumban.
Egyéb témával kapcsolatban az info@hangszoro.net címen vagyok elérhető.

Válaszol




Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 40 Vendég